Gids doorheen de Facebook Advertentie types

141

Het is soms moeilijk om de verschillende facebook advertentie types te ontsluieren. Daarom hebben we een kort overzicht gemaakt van de verschillende types, met telkens een korte uitleg erbij.

Websiteconversies

Houdt bij of mensen bepaalde acties uitvoeren op uw facebook advertentie. Dit kan gaan van doorklikken naar je facebook pagina, je pagina leuk vinden, je website bezoeken en/of een product in het winkelmandje plaatsen.

De resultaten hiervan worden bijgehouden ahv. de Facebook Pixel. De Facebook Pixel wordt geïmplementeerd op je website en zo kan Facebook bijhouden wat een gebruiker doet op uw website. Op deze manier kan de resultaten van een advertentie worden gemeten.

Meer info

Carrousel

Hiermee kun je in één advertentie tot 10 afbeeldingen en/of video’s laten zien, met elk hun eigen link. In deze facebook advertentie kan je verschillende informatie implementeren, bv. product informatie met een koop-knop, specifieke gegevens van een product, … Je kan dit advertentietype gebruiken om een groot aantal advertentiedoelen te behalen.

Deze facebook advertenties zijn:

  • Groter
  • Interactief
    • Men kan zelf op vorige en volgende klikken
  • Flexibel
    • Tot 10 verschillende afbeeldingen, video’s, …

Een mooi overzicht van facebook carrousel advertenties kun je hier vinden.

Meer info

Nieuwsoverzicht op mobiele apparaten

Een “mobile news feed ad” is een eerste stap naar een “canvas” advertentie ( zie hieronder). Voor de bezoeker op een mobiel is dit een aparte ervaring. De gebruiker kan op de advertentie klikken, waardoor het vergroot wordt naar een volledig scherm.

Meer info

Canvas advertentie

Facebook beschrijft een canvas advertentie als: “Makkelijk te maken ervaringen op volledig scherm”, om uw producten te tonen en uw verhaal mee te delen.

Op een canvas advertentie kun je meerdere knoppen aanmaken en interactie met een gebruiker proberen te forceren.

Misschien wordt het onmiddellijk duidelijk met een voorbeeld:

Meer info

Product verzamelingen

Dit advertentie type kun je het best vergelijken met een catalogus, die gerangschikt wordt volgens de bezoeker. Een bezoeker zou een volgorde van de producten zien, afhankelijk van zijn eigen voorkeuren. Dit wordt geoptimaliseerd door het algoritme van Google.

Om het resultaat van een “product set” advertentie bij te houden ( aantal kliks naar de website, hoeveel personen hebben het product gekocht, …) wordt aangeraden om de Facebook Pixel te implementeren op je website.

Voorwaarden:

  • Er moet een product catalogus opgeladen worden naar acebook
  • Tot 40 producten in de opgeladen catalogus
  • De Facebook Pixel moet correct ingesteld worden, zodat men kan achterhalen wat de best presterende producten zijn, en zodoende de advertenties daarop aan te passen

Meer info

Betrokkenheid bij pagina berichten

Hiermee probeer je de betrokkenheid van berichten te vergroten. Zo is het de bedoeling dat je meer “vind ik leuks”, commentaren en reacties verzamelt. Op deze manier kan je uw advertentie meer laten opvallen bij hun kennissen en vrienden.

Meer info

Pagina “Vind ik leuks”

Dit is een variant op “betrokkenheid bij pagina berichten”, echter ga je stimuleren door de pagina leuk te vinden, ipv. het bericht.

Dit komt doordat de pagina “vind ik leuk” prominenter getoond wordt bij de bezoeker.

Appinstallatie

Hiermee promoot je de installatie van een bepaalde applicatie op zowel desktop als op mobiel. Dit wordt meestal gebruikt bij games.

Meer info

Lead advertenties

Als een persoon interesse toont in een advertentie, wordt er een formulier getoond die men kan invullen. Op deze manier kan je gemakkelijk leads ontvangen via advertenties op facebook.

Meer info

Offline Acties

Promoot kortingsbonnen of acties, waarbij gebruikers een actie moeten uitvoeren in je winkel door bv. een kortings code in te wisselen. Dit wordt meestal gebruikt om meer respons te verzamelen.

Geclaimde aanbiedingen

Bedoeld om uw doelpubliek te lokken en hen aanbiedingen te laten inwisselen.

Meer info

Merkbekendheid

Bedoeld om meer bewustwording omtrent uw merk te ontwikkelen bij uw doelpubliek.

Mensen in de buurt van je bedrijf bereiken

Slechts beschikbaar in enkele landen, hiermee kan je uw merk beschikbaar maken aan mensen in uw buurt. Het is mogelijk om hier een extra knop bij te plaatsen om een actie te stimuleren.