Top 10 technieken om klanten terug te lokken

73

Ook al kent men vele van deze technieken, negeer ze niet.

  1. Upselling
    • Sommige producten verkopen nu eenmaal meer. Maar je mag niet vergeten dat hierbij additionele artikels verkocht kunnen worden.
      Het kan de klant tijd besparen ( ze moeten deze producten toch kopen) en de gemiddelde waarde / order gaat omhoog.
  2. Nieuwsbrieven
    • Het emailadres van een klant bemachtigen kan nuttig zijn om een relatie op te bouwen en promoties te sturen.
  3. Verlaten winkelmandje e-mails
    • Als men een winkelmandje niet afgerond heeft ( via een gsm), dan kan het altijd nuttig zijn om een e-mail te sturen om de klant eraan te herinneren.
  4. Referreren
    • Niets is zo interessant als iemand een vriend van hen refereert. Beschouw het als een doelgerichte advertentie.
  5. Verlaat de pagina
  6. Retargeting
    • Meer en meer mensen gebruiken tools zoals Adblockers. Retargetting via Facebook lijkt het enige te zijn dat nog “veelal werkt” en de adoptie van Facebook Pixels is een vereiste om e-commerce te boosten.
  7. Klanten acties
    • Van prospect naar klant en van éénmalige klant naar een reguliere klant. Via acties of kortingsbonnen kun je klanten meer binden aan je winkel.
  8. Nieuwsbrieven
    • Adwords, Google Ads, … Daarvoor moet je een aardige som betalen om een nieuw doelpubliek te bereiken. Klanten kun je echter regelmatig op de hoogte houden via nieuwsbrieven, wat ook veel minder kost.
  9. Tevredenheids-onderzoeken
    • Zorg voor een goeie “na aankoop” dienst. Hierdoor kom je op een goed blaadje te staan met uw klant.
  10. Producten vergelijken
    • Klanten vergelijken gelijkaardige producten voor hun aankoop af te ronden, dit is echter een intensief proces. Probeer te vergelijken met andere marktplaatsen en producten. Een goed voorbeeld hiervan kun je terugvinden bij Fugoo, een Bluetooth luidspreker die hun product onmiddellijk vergelijkt met hun concurrenten.

Conclusie

De voorgaande tips helpen allemaal om de stap te nemen in de goeie richting, gebruik ze wanneer je uw verkoopproces verder wilt stroomlijnen.